Logo portalu

Coraz bliżej budowy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego

Coraz bliżej budowy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego

 

Przetarg na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17 wszedł już w ostatnią fazę. 24 lutego 2017 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wysłała zaproszenia do składnia ofert do szesnastu wykonawców zainteresowanych realizacją tej inwestycji. Uzyskanie modyfikacji decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego umożliwiło przejście do II etapu przetargu. Przyszły wykonawca będzie musiał zaktualizować istniejącą dokumentację do obecnie obwiązujących przepisów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6V94PZ9tWLw

 

Jerzy Szmit, Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa

Cieszę się, że kolejna ważna inwestycja, budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego na trasie S17, przechodzi do II etapu postępowania przetargowego. Także budowa obwodnicy Łochowa staje się coraz bliższa. Za kilka dni, 27 lutego 2017 r., przekażemy również zaproszenie do składania ofert dla budowy drogi ekspresowej S19, od węzła Lasy Janowskiego do węzła Nisko Południe.

 

Opis inwestycji

Jednojezdniowa obwodnica o długości ok. 9,6 km przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta, na terenie Tomaszowa Lubelskiego oraz miejscowości Dąbrowa, Rogóźno Sabaudia, Łaszczówka, Łaszczówka Kolonia i Jeziernia. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850 powstanie węzeł Tomaszów Północ, a na włączeniu do przebiegu DK17 - węzeł Tomaszów Południe. W obrębie obu węzłów trasa będzie miała docelowy dwujezdniowy przekrój. Nad doliną rzeki Sołokiji droga ekspresowa pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego.

Podstawowe parametry techniczne:

klasa drogi  S 1/2 (docelowo S 2/2)
prędkość projektowa - 100 km/h
prędkość miarodajna – 110 km/h
szerokość pasa ruchu - 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego - 2 m (docelowo 2,5 m)
podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – (docelowo 5 m)
podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m
obciążenie -115 kN/oś

Wykonawcy zaproszeni do składania ofert zadeklarują również czas realizacji inwestycji (od 34 do 37 miesięcy - nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz ewentualne wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat. Te kryteria będą uwzględniane przy ocenie ofert cenowych potencjalnych wykonawców (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena).

Umowę z wykonawcą GDDKiA planuje podpisać w IV kwartale 2017 r.

Więcej o inwestycji na stronie GDDKiA

 

Mapa orientacyjna inwestycji, źródło: gddkia.gov.pl

 

Program Inwestycyjny dla budowy obwodnicy Łochowa

Zatwierdzono również zmiany umożliwiające dalsze przygotowanie przyszłej realizacji obwodnicy Łochowa w ciągu drogi krajowej nr 62.

Zatwierdzono decyzję umożliwiającą kontynuację przygotowania dokumentacji, tj. STEŚ (Studium Ekonomiczno-Techniczno-Środowiskowe), koniecznej do rozpoczęcia budowy obwodnicy Łochowa w ciągu drogi krajowej 62. Inwestycja, realizowana w formule Projektuj i Buduj, ma długość 8,2 km.

Zadanie, podzielone na dwa odcinki, obejmuje budowę drogi klasy GP o prędkości projektowej 100 km/h, o długości 6,2 km (odcinek 1) oraz drogi klasy GP o prędkości projektowej 70 km/h, o długości 2 km (odcinek 2). Zbudowane zostaną również m.in. wiadukty, urządzenia oczyszczające wody opadowe i roztopowe, odwodnienia i kanalizacja teletechniczna.

 

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości