Logo portalu

Wirtualna misja handlowa do Brazylii

Wirtualna misja handlowa do Brazylii

Zapraszamy na wirtualną misję handlową do Brazylii, która odbędzie się 18 marca w godzinach 13:30 – 17:00 w Warszawie, zatytułowaną: „Przepis na Brazylię - jak nasi klienci mogą podbić największy rynek Ameryki Południowej?”

Bank Zachodni WBK we współpracy z Banco Santander Brazil, organizuje spotkanie dedykowane dla branży rolno-spożywczej  oraz sektora dóbr konsumenckich. Spotkanie odbędzie się w formie wideokonferencji z połączeniem wideokonferencyjnym z Sao Paulo.

Wydarzenie organizowane w ramach „Programu Rozwoju Eksportu” ma na celu przedstawienie polskim firmom możliwości biznesowych związanych z rynkiem brazylijskim. Głównym adresatem spotkania są firmy handlowe oraz produkcyjne zainteresowane eksportem do Brazylii oraz polscy dystrybutorzy artykułów spożywczych zainteresowani importem z tego kraju. Po stronie brazylijskiej w misji wezmą udział importerzy oraz eksporterzy zainteresowani nawiązaniem współpracy z polskimi firmami.

Spotkanie organizowane jest przy specjalnym udziale Ambasady RP w Brazylii. W roli prelegentów wystąpią partnerzy z Brazylii oraz Polski, posiadający doświadczenie w obrocie produktami spożywczym, rolnymi oraz specjalizujący się w regulacjach związanych obrotem tymi produktami oraz ich spedycją.

Będzie to dobra okazja do zapoznania się z najbardziej ciekawymi i perspektywicznymi szansami biznesowymi w największym i najludniejszym państwie Ameryki Południowej. Spotkaniu towarzyszyć będzie sesja networkingowa z udziałem lokalnych przedsiębiorców, która będzie okazją do nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami.

W załączeniu dostępne są profile firm brazylijskich i agenda misji.

Osoby pragnące wziąc udział w wydarzeniu prosimy o potwierdzenie uczestnictwa pod adresem e-mail: finansowanie.handlu@bzwbk.pl

Agenda spotkania

Profile firm brazylijskich 

Więcej informacji o Brazylii:

W I półroczu 2015 r. polskie firmy sprzedały w tym kraju towary za jedynie ok. 786 mln zł, co jest wartością bliską naszemu eksportowi na maleńką Litwę. Brazylia jest trudna, ale tym, którzy są gotowi zaryzykować i gruntownie zbadają swoją niszę, może stworzyć wyjątkowe szanse biznesowe.  Brazylia należy do krajów o protekcjonistycznej postawie w obszarze handlu zagranicznego i dlatego przedsiębiorcy szczególnie mocno powinni wykorzystywać przy wejściu na ten rynek wszelkie dostępne wsparcie zewnętrzne. – W Brazylii trzeba uzbroić się w cierpliwość, szczególnie jeśli planuje się otworzyć oddział firmy. Warto mieć również partnera biznesowego na miejscu, który zna wszystkie realia i umie się w nich odnaleźć. Dlatego właśnie praktycznie wszyscy nasi klienci obecni w Brazylii, na etapie tuż po decyzji o wejściu na ten rynek, współpracowali bardzo blisko z naszym International Desk. Nasz zespół tu w Warszawie, razem z International Desk w Sao Paulo, zapewnił im tzw. miękkie lądowanie na rynku brazylijskim. Było to wsparcie informacyjne, ale też organizacyjne i doradcze – wskazuje Olga Pietkiewicz z International Desk BZ WBK S.A.

Udział Brazylii w całości polskiego eksportu sięga obecnie zaledwie 0,5 proc., co daje temu krajowi dopiero 3 miejsce na liście naszych odbiorców w Ameryce Południowej. Do kraju Canarinhos eksportujemy m.in. maszyny elektryczne i mechaniczne oraz ich części, aparaturę do telefonii, telegrafii i telekomunikacji, leki, nawozy i produkty przemysłu chemicznego oraz kauczuk syntetyczny. Jednocześnie, rynkiem brazylijskim powinny interesować się polskie firmy, które produkują maszyny, środki transportu, w tym zwłaszcza małe samoloty i części motoryzacyjne. Szansę na sukces w Brazylii mają też producenci kosmetyków.

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości